Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi, Latince "mezo" ve "terapi" kelimelerinden türetilmiş bir kelimedir. Kelimenin tam anlamıyla "orta tedavi" anlamına gelen mezoterapi, bir tedavi şeklidir. Akupunktura benzer bir yöntem olarak derinin orta tabakasına iğne ile yapılan bir işlemdir.
Amino asitler, mineraller, enzimler ve vitaminlerin iğneler yardımıyla (bazen tek başına veya birbiri ile karıştırılarak) cildin orta tabakasına enjekte edilmesi işlemine mezoterapi denir. Yasal olarak 18 yaşını doldurmuş tüm sağlıklı bireylere mezoterapi uygulanabilmektedir.

Ancak mezoterapinin uygulanamayacağı ya da uygulamaya engel durumları olan kişiler de bulunmaktadır. Mezoterapinin çok geniş bir uygulama amacı ve uygulama alanı vardır. Kişinin sağlık durumu, yaşı, fiziksel özellikler ve ihtiyaç mikroenjeksiyon uygulaması ile enjekte edilecek içeriği değiştiren koşullardır. Bu nedenle tedaviler kişiye özel yapılır.

Mezoterapi nasıl uygulanır?

Mezoterapi uygulamasından önce öncelikle fizik muayene yapılır. Hastanın fizik muayenesinden sonra hastanın rahatsızlığı ne olursa olsun kesin teşhis konulur. Sonlandırma işleminin ardından kişinin üzerindeki uygulama bölgesine anestezik krem ​​sürülebilir. Her hasta için tek kullanımlık iğneler kullanılır ve hastaya uygun görülen solüsyonlar bölgeye uygulanır.
Uygulamanın sıklıkla yapılacağı bölgede enjeksiyon işlemini kolaylaştırmak için bazen mekanik tabanca ile uygulanabilir. Tedaviye ihtiyaç duyulan bölgede derinin orta tabakasına hekim tarafından açılı bir enjeksiyon yapılır. Bu enjeksiyon bölgesine çok az miktarda solüsyon enjekte edilir. Cildin belirli bir bölgesinin ihtiyacına göre daha fazla mezoterapi seansı yapılabilir. Uygulama sonrası pansuman gerektirmeyen ayaktan tedavi yöntemidir. Herhangi bir yan etki oluşmazsa uygulama sonrasında hasta rahatlıkla normal hayatına devam edebilir.

Mezoterapi çeşitleri nelerdir?

Kullanılacak enjeksiyon tekniğine bağlı olarak üç farklı mezoterapi türü vardır. Üç farklı tür vardır: nokta nokta mezoterapi, üst cilt mezoterapisi ve kapsamlı mezoterapi. Bunun dışında mezoterapi uygulaması uygulama alanına göre saç mezoterapisi, mezolifting ve vücut mezoterapisi gibi çeşitli tiplere ayrılmaktadır.

Mezoterapi nasıl çalışır?

Mezoterapi işlemi uygulanmadan önce kişinin ihtiyaçları, yaşı ve sağlık durumu kontrol edilerek amino asitler, enzimler, hormonlar, mineraller, vitaminler, antioksidanlar ve hyaluronik asit gibi uygun maddeler hazırlanır. Hazırlanan bu maddeler mezoterapi işlemi ile cilde ihtiyaç duyulan yerlere uygulanır.

Cilt dokusuna uygulanan bu maddeler, cildi canlı ve gergin tutan kolajen ve elastin denilen yapıları uyarır. Bu uyarılan yapılar, uygulanan bölgedeki kan dolaşımını hızlandırır ve lenfatik dolaşımın düzenlenmesini sağlar. Doku onarımı uyarılır ve ağrı sinyallerini taşıyan sinirlerin çalışması düzenlenir.