Mezoterapinin Faydaları Nelerdir?

Mezoterapi, uygulama alanına göre birçok farklı şekilde fayda sağlayan bir tedavi yöntemidir. Uygulandığı bölgelerdeki çatlaklar, kırışıklıklar, güneş lekeleri, cilt lekeleri, cilt sorunları, bölgesel yağlanma, selülit gibi birçok sorunu ortadan kaldırır.

Özellikle kellik ve halk arasında saç dökülmesi sorunu olarak bilinen alopesi gibi saç sorunları olan kişilerde kullanılan bir tedavi yöntemidir. Kel bölgede saç uzamasını sağlar. Vücudunuzun herhangi bir yerindeki akut veya kronik ağrıları giderir. Özellikle spor yaparken meydana gelen bazı damar sorunları ve yaralanmalarda faydalı olabilir.

Kimler mezoterapi yaptırabilir?

Mezoterapi, tedavi edilecek bölgeye ve kişinin sağlık durumuna göre 18 yaşından büyük kişilere uygulanabilmektedir. Kişinin uygunluğu sağlık taraması ile belirlenir.

Mezoterapinin yan etkileri ve zararları

Her tıbbi işlemde olduğu gibi mezoterapi uygulamasının da bazı yan etkileri vardır. Mezoterapi uygulamasından sonra ortaya çıkan yan etkiler genellikle uzun sürmez. Yan etkilerin ortaya çıkması kişiden kişiye farklılık gösterir. Bazı hastalarda herhangi bir yan etki görülmez. Mezoterapi sırasında kullanılan bazı ilaçlar insanlarda alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Alerjik reaksiyonları önlemek için mezoterapiden tam 24 saat önce cilt yüzeyinin küçük bir kısmına ilaç sürülerek cilt reaksiyonları izlenmelidir. Mezoterapi işlemi sonrasında görülebilecek yan etkiler şunlardır:

• Mide bulantısı
  • Kusma
  • İshal
  • cilt şişmesi
  • cilt hassasiyeti
  • Ciltte kaşıntı ve yanma hissi
  • Cilt yüzeyinde döküntü
  • Cilt yüzeyinde çürük
  • Çok hassas cilde sahip kişilerde deri döküntüsü ve döküntü gibi reaksiyonlar görülebilir. Mezoterapi uygulanan bölgede koyu renkli izler olabilir.

Mezoterapi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mezoterapi işleminden sonra dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Mezoterapi yaptıracak kişi, uygulama öncesi ve sonrasında kesinlikle aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanmamalıdır. Mezoterapi uygulamasından sonraki ilk 10 - 15 saat içerisinde uygulama bölgesine kesinlikle su değdirilmemelidir. Uygulamadan sonra skinny jeans gibi dar giysiler kan dolaşımını etkileyebileceğinden giyilmemelidir.

Mezoterapi uygulamasından sonraki ilk iki gün kişi fiziksel olarak kendini zorlamamalıdır.  Mezoterapi öncesi ve sonrasında herhangi bir iltihap önleyici ilaç kullanılmamalıdır. Mezoterapi uygulaması öncesi ve sonrası mutlaka sağlıklı besinler tüketmelisiniz. Alkol, kafein, Sigara ve protein içeriği yüksek besinler tüketilmemelidir. Uygulama bölgesinde şişlik, morluk ve kızarıklık oluşmaması için bölge ve çevresine soğuk uygulama yapılmalıdır. Bu işlem için soğuk papatya çayı kompresi veya soğuk jeller yeterlidir.

Mezoterapi uygulanan bölge çizilmemelidir. İlgili bölgeye baskı yapılmamalıdır. Enfeksiyonu önlemek için bölgeye mümkün olduğunca dokunulmamalıdır. Bölgeye dokunmadan önce eller yıkanmalıdır. Hekim tarafından verilen tüm öneriler dikkate alınmalı ve kaçırılmadan takip edilmelidir. Mezoterapi uygulanan bölge çizilmemelidir. İlgili bölgeye baskı yapılmamalıdır.